Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

DAVID, Gerard
Triptych of Jean Des Trompes (central) sdf

ID: 06394

DAVID, Gerard Triptych of Jean Des Trompes (central) sdf
Go Back!



DAVID, Gerard Triptych of Jean Des Trompes (central) sdf


Go Back!


 

DAVID, Gerard

Netherlandish Northern Renaissance Painter, ca.1460-1523 Netherlandish painter. He is known as the last of the 'Flemish Primitives'. Although born in the northern Netherlands, he moved to Bruges as a young man, and most of his work expresses the impassive, unmannered, microscopically realistic approach peculiar to south Netherlandish art in the time of Jan van Eyck. David was skilled at synthesizing the art of several important south Netherlandish predecessors, adapting, for instance, the compositions of van Eyck and the technique of Hugo van der Goes. He was also influenced by Hans Memling,   Related Paintings of DAVID, Gerard :. | Triptych of Jean Des Trompes (central) sdf | Triptych of Jean Des Trompes (side panels) dfg | Madonna and Child with the Milk Soup dgw | The Transfiguration of Christ df | Triptych of Jan Des Trompes (rear of the wings) tye |
Related Artists:
Master of Avila
15 Master of Avila Nativity 1474-76 Oil on wood Museo Lezaro Galdiano, Madrid This is the finest work of the master, it forms part of a triptych as the central panel. The left panel was the Annunciation to the Shepherds while the right panel represented the Annunciation to the Magi. The composition follows the example of Gallego's paintings and the use of the cool colors
fredrik westin
Fredric Westin, född den 22 september 1782 i Stockholm, död 13 maj 1862 i Stockholm, historie- och porträttmålare. Westin hade varit elev hos Lorens Pasch d.y. och Louis Masreliez på Konstakademien. Sedan han 1808 blivit kallad till akademiens agr?? och förordnad till konduktör vid kungliga museet blev han 1812 invald i Konstakademiens styrelse. Han blev 1815 vice professor och 1816 professor vid Konstakademien. Där var han också 1828-1840 direktör. 1843 utnämndes han till hovintendent. Till hans tidigare skede och till hans främsta alster hör "Dagens stunder", fyra dörrstycken i Karl Johans sängkammare på Rosersbergs slott med antikiserande figurer: Aurora som strör blommor över jorden, Apollon med sitt fyrspann, Diana följd av Aftonrodnaden samt Natten med sitt stjärnströdda dok (1812-13). På Säfstaholms slott finns "De fyra årstiderna presiderade av jordens gudinna" (1843), på Rosendals slott "Hebe med örnen" (1832) och "Flora bekransande Linn??s byst" (1843) och vid Stockholms universitet "Musiken, föreställd av en grupp unga flickor". Han målade också kompositioner ur den svenska historien ("Olof Skötkonungs dop", "Lutherska lärans antagande"). Westin målade en stor mängd porträtt då han under Karl XIV Johans tid var konstnären på modet. Som porträttmålare var han dock inte enhälligt uppskattad. En kritiker som Silverstolpe beklagade 1809 att en konstnär som "äger så mycken färdighet till stöd för sitt sökande av idealet" sysselsatte sig med en konst av så lågt värde och hoppades att han "måtte återvända från den platta verkliga världen till den poetiska." Hammarsköld menade 1818 att av de svenska konstnärerna var det Westin som hade de ringaste anlagen för porträttmålning. Scholander kallade hans porträtt för "vaxgubbar". Andra hade lovord att fälla över Westins porträtt. Gerss ansåg att Westins porträtt hade likhet och behag i uttrycket, enkelhet i ställning och klädsel, urval av natur i formerna och säkerhet och sanning i utförandet. Wennberg kallade honom "den förste svenske tecknarens Lorenz Paschs så värdige fosterson". Under Karl XIV Johans tid målade han rad porträtt på kungafamiljen. 1824 målade han en populär allegori över kronprinsessan Josefinas ankomst till Sverige, där Saga i gul och blå dräkt sitter på marken framför en runsten och blickar upp mot skyn där kronprinsessan i röd och vit dräkt svävar ned på en molntapp omgiven av tre amoriner. 1838 målade han Karl XIV Johan till häst på Ladugårdsgärdet hälsande med den trekantiga hatten. Efter att Sandbergs altartavla för Sankt Jacobs kyrka hade underkänts vände sig de ansvariga till Westin med uppdraget att måla en altartavla. Målningen, "Kristi förklaring" var klar 1828 och resultatet blev både hyllat och kritiserat. Andra altartavlor av Westin finns i Kungsholms kyrka ("Kristi uppståndelse", 1825), Åbo domkyrka ("Kristi förklaring", 1836), Uddevalla kyrka ("Kristus välsignar barnen") samt Carl Gustafs kyrka ("Kristi begravning", 1832).
HELST, Bartholomeus van der
Dutch Baroque Era Painter, 1613-1670 Dutch painter. He was the son of a Haarlem inn-keeper and presumably undertook part or all of his training in Amsterdam. His earliest works suggest that the painter Nicolaes Eliasz. Pickenoy was his master. Although van der Helst had probably already established himself as an independent master by the time he married Anna du Pire in Amsterdam in 1636, his earliest known work, a portrait of The Regents of the Walloon Orphanage, Amsterdam (Amsterdam, Maison Descartes), dates from 1637. Stylistically it is close to the work of Pickenoy. His portrait of a Protestant Minister of 1638 (Rotterdam, Boymans-van Beuningen) reveals the influence of Rembrandt. The young artist must have risen rapidly to fame in Amsterdam, for as early as 1639 he received the prestigious commission for a large painting for the Kloveniersdoelen (Arquebusiers' or Musketeers' Hall): The Civic Guard Company of Capt. Roelof Bicker and Lt Jan Michielsz. Blaeuw (Amsterdam, Rijksmus.), which formed part of the same series as Rembrandt's 'Night Watch' (Amsterdam, Rijksmus.). Van der Helst may not have completed this commission until 1642 or 1643. The ingenious arrangement of the figures in a broad composition shows the artist's special talent for composing large groups. Pickenoy's influence is less noticeable here than in the portrait of 1637; the self-assured poses of the individual figures were to become a characteristic feature of van der Helst's work. The successful execution of this portrait established van der Helst's reputation: from 1642, when he began to receive an increasing number of commissions for individual portraits, until 1670 he was the leading portrait painter of the ruling class in Amsterdam. From 1642 his technique in portrait painting gradually became more fluent and the rendering of costume materials more detailed. Some typical portraits of his earlier period are those of Andries Bicker (Amsterdam, Rijksmus.), his wife Catharina Gansneb Tengnagel (Dresden, Gem?ldegal. Alte Meister) and their son Gerard Bicker (Amsterdam, Rijksmus.), all of 1642, and the Portrait of a Young Girl (1645; London, N.G.). In 1648 van der Helst painted a second civic guard portrait, The Celebration of the Peace of M?nster at the Crossbowmen's Headquarters, Amsterdam (Amsterdam, Rijksmus.), a superbly composed and well painted portrait that, until the late 19th century, was considered one of the masterpieces of the Golden Age but later lost popularity because of its smooth and modish execution. It can nevertheless still be regarded as one of the most important group portraits of the 17th century.






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved